reklama - zainteresowany?

Wakacje w Trzeciej Rzeszy. Narodziny faszyzmu oczami zwyk艂ych ludzi - Bezdroza

Wakacje w Trzeciej Rzeszy. Narodziny faszyzmu oczami zwyk艂ych ludzi
mp3
Autor: Julia Boyd
Tytu艂 orygina艂u: Travellers in the Third Reich
T艂umaczenie: Magdalena Moltzan Ma艂kowska
ISBN: 9788381694704
stron: 480, Format: mp3
Data wydania: 2019-10-15
Ksi臋garnia: Bezdroza

Cena ksi膮偶ki: 39,90 z艂

Dodaj do koszyka Wakacje w Trzeciej Rzeszy. Narodziny faszyzmu oczami zwyk艂ych ludzi

Tagi: Reporta偶e

Podobnie jak setki tysi臋cy turyst贸w przyje偶d偶asz w 1938 roku do Niemiec. Na parkingu we Frankfurcie podchodzi do ciebie 呕yd贸wka i prosi, by艣 zabra艂 st膮d jej nastoletni膮 c贸rk臋, bo tu nie prze偶yje. Co robisz?

呕ycie codzienne w Trzeciej Rzeszy poznajemy oczami przyjezdnych turyst贸w, pisarzy, student贸w, biznesmen贸w, dyplomat贸w, sportowc贸w, dzia艂aczy komunistycznych, celebryt贸w, naukowc贸w, dziennikarzy, a tak偶e tureckiego su艂tana i indyjskiego maharad偶y.

To z ich relacji - cz臋sto opublikowanych po raz pierwszy - brytyjska historyczka Julia Boyd tka obraz 偶ycia codziennego w Niemczech po roku 1918. Pokazuje, jak rodzi艂 si臋 tam faszyzm, i zastanawia si臋, jak to mo偶liwe, 偶e miliony ludzi da艂y mu si臋 uwie艣膰, a przyjezdni tak d艂ugo przymykali oczy na to, co dzia艂o si臋 w kraju, kt贸ry "podbija艂 ich serca komfortem, 偶yczliwo艣ci膮 i dobr膮 cen膮", jak g艂osi艂a reklama turystyczna z lata 1939 roku.

Si艂膮 "Wakacji w Trzeciej Rzeszy" jest opowiadanie "o og贸le poprzez szczeg贸艂". Powojenn膮 bied臋 najlepiej oddaj膮 og艂oszenia w prasie - takie jak "Zamieni臋 jamnika na sweter"; szerzenie propagandy w艣r贸d m艂odych ludzi - obrazki z niezwykle popularnych schronisk m艂odzie偶owych, gdzie podczas weekendowych wyjazd贸w krzewi si臋 nowy patriotyzm; a nic tak nie pokazuje oportunizmu zwyk艂ych ludzi jak opowie艣膰 Szwajcara, w kt贸rego firmie szef nagle nawraca si臋 na nazizm, a z nim jedna czwarta za艂ogi.

To bardzo wa偶na ksi膮偶ka, bo odwo艂uj膮c si臋 do spostrze偶e艅 notowanych na bie偶膮co, zar贸wno potwierdza, jak i wystawia na pr贸b臋 wszystko, co po latach ju偶 wiemy. Boyd umiej臋tnie dobiera wypowiedzi 艣wiadk贸w, pozwalaj膮c im odpowiednio wybrzmie膰.

"Daily Telegraph"

艢wietnie dobrane cytaty powoduj膮, 偶e zbi贸r 艣wiadectw o nazistowskich Niemczech jest pora偶aj膮cy i wzruszaj膮cy jednocze艣nie.

"The Guardian"

Fascynuj膮ce Surrealistyczne sceny dope艂niaj膮 opowie艣ci podr贸偶nych o tym, co przyci膮gn臋艂o ich do "nowych Niemiec" w latach 30.

"Spectator"

Dla m艂odszego pokolenia jest nie do poj臋cia, 偶e po tragicznej pierwszej wojnie 艣wiatowej zar贸wno politycy, jak i zwykli ludzie tak 艂atwo dali si臋 wci膮gn膮膰 w now膮 otch艂a艅. Ksi膮偶ka Julii Boyd, czerpi膮c z wielu do艣wiadcze艅 i dog艂臋bnej analizy naukowej, stara si臋 to wyja艣ni膰.

Randolph Churchill

Czerpi膮c z nieopublikowanych dot膮d relacji ludzi mieszkaj膮cych na co dzie艅 poza Trzeci膮 Resz膮, Julia Boyd pokazuje Niemcy zbudowane przez Hitlera z nowej perspektywy. Jej ksi膮偶ka to historyczny majstersztyk.

dr Piers Brendon, autor ksi膮偶ki "The Dark Valley: A Panorama of the 1930s"

Julia Boyd - brytyjska historyczka, znana z przeczesywania na potrzeby swoich ksi膮偶ek licznych 艣wiatowych archiw贸w. Autorka m.in. "A Dance with the Dragon" o 艣rodowisku cudzoziemc贸w w Pekinie na pocz膮tku XX wieku oraz "The Excellent Doctor Blackwell" o pierwszej o pierwszej kobiecie lekarce. Jako 偶ona dyplomaty, Julia Boyd przez kilka lat mieszka艂a w Niemczech na prze艂omie lat 70. i 80. Dzi艣 mieszka w Londynie.

Dodaj do koszyka Wakacje w Trzeciej Rzeszy. Narodziny faszyzmu oczami zwyk艂ych ludzi

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Wakacje w Trzeciej Rzeszy. Narodziny faszyzmu oczami zwyk艂ych ludzi", wybiera艂y tak偶e:

  • Tajemnice ptasiej alkowy
  •   Ryszard Czajkowski. Podr贸偶nik od zawsze
  • Kl膮twa gruzi艅skiego tortu
  • Barszcz ukrai艅ski. Wydanie II rozszerzone
  • Od mikmaka do zazuli. Atlas regionalizm贸w dla dzieci

Dodaj do koszyka Wakacje w Trzeciej Rzeszy. Narodziny faszyzmu oczami zwyk艂ych ludzi

Spis tre艣ci

Dodaj do koszyka Wakacje w Trzeciej Rzeszy. Narodziny faszyzmu oczami zwyk艂ych ludzi

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.